Tájékoztatás elektronikus ügyintézéssl kapcsolatban

Tisztelt Adózó!

                                                                                                                      

 

Tájékoztatom, hogy az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 36.§ (1) bekezdése alapján „Az adóhatóság írásban, az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben (továbbiakban: Eüsztv.) meghatározott elektronikus úton tart kapcsolatot az adózókkal”.

Az Eüsztv. 9. § (1) bekezdés a) pont aa alpont alapján, és a törvény végrehajtási rendelete értelmében a gazdálkodó szervezetek 2018. január 1-től elektronikus ügyintézésre kötelesek.

Az Eüsz tv. alapján elektronikus ügyintézésre kötelezettektől 2018.01.01.-et követően papír alapon nem áll módunkban ügyindító dokumentumot befogadni.

 2019. január 1-jétől  az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 22.§. (2) bek.-e alapján  az önkormányzati adóhatóság az adózó adószámlájának egyenlegéről, a tartozásai után felszámított késedelmi pótlékról NEM ÉRTESÍTI azt az adózót, aki (amely) bevallás benyújtására, illetve adatszolgáltatás teljesítésére ELEKTRONIKUS ÚTON KÖTELEZETT, vagy választása szerint elektronikusan nyújtotta be a bevallását. Ezen adózóknak az adóhatóság az értesítési feltételek fennállása esetén ELEKTRONIKUS TÁJÉKOZTATÁST küld az adószámla és a felszámított késedelmi pótlék elektronikus ELÉRHETŐSÉGÉRŐL. Az adófolyószámla csak abban az esetben kérdezhető le, ha teljeskörű képviseleti joggal/ meghatalmazottal rendelkező e-meghatalmazást küldött az önkormányzati adóügyek intézésére, és az rögzítésre került a rendszerben. Amennyiben még nem küldött meghatalmazást, kérem mielőbbi pótlását!

Nyírtura Község Önkormányzata elektronikus ügyintézés-biztosítási kötelezettségének a törvényi előírások alapján az ASP-vel lefedett ügytípusok esetében az ASP rendszeren keresztül tesz eleget. Az ASP e-szolgáltatási felülete az ELÜGY. 

Ügyindítás, adófolyószámla lekérdezése: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

Mely közvetlenül elérhető: https://nyirtura.hu/elektronikus ügyintézés menü alatt.

Amennyiben nincs megfelelő űrlap, nyomtatvány az Önkormányzati Hivatali Portálon, csak abban az esetben használható az E-papír szolgáltatás: https://epapir.gov.hu/

Tájékoztatom továbbá, hogy az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 20. §(1) bekezdése alapján a pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi számlájáról történő átutalással köteles teljesíteni.

Egyéni vállalkozók, akik nem Áfa kötelesek és egyéb, adószámmal rendelkező magánszemélyek: részükre is kötelező az elektronikus kapcsolattartás, ügyintézés. A pénzforgalmi számlanyitásra nem kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi fizetési számlájáról történő átutalással, vagy készpénz-átutalási megbízással köteles teljesíteni. Amennyiben készpénz-átutalási megbízással (csekken) szeretné teljesíteni az adófizetési kötelezettségét, be kell fáradnia a Nyírturai Közös Önkormányzati  Hivatalba!

 

Nyírtura, 2019.02.04.

                                                                                                                               Dr. Demeter Gabriella

                                                                                                                                            jegyző

Joomla templates by a4joomla